Aefa

I am a Blogger

Aefa Aerisya

Bukan blogger terkenal, jauh sekali retis idaman ramai. Blogging itu hobi jadi menaip ikut hati. Kipas Susah Mati Korean Entertainment.

  • Cheras, Kuala Lumpur
  • aefa_aerisya@yahoo.com
  • http://aefaaerisya88.blogspot.my/
Me

About Me

Selalu perasan diri sangat berbakat dalam mengambil gambar. Selain daripada bersembang, bakat terpendam yang lain ialah, makan.

Facebooking 90%
Blogging 50%
Eating 95%
Travelling 60%

1

Under Construction

2

Under Construction

3

Under Construction

4

Under Construction

5

Under Construction

6

Under Construction

0
Visit Malaysia
0
Travel Abroad
0
Facebook Like
0
Blog Follower
  • PIC : Outing

    PIC : Outing

    Dalam kesibukan mengharungi peperiksaan akhir, kami sempat jugak keluar menonton wayang.. Kami tengok cerita Jennifer's Body kat MBO, The Spring. Kami keluar berlima. Aefa..Tiff..Izie..Diana..Jas. Sebelum pergi tengok wayang tu, kami pergi makan di galery, Tun Jugah. Antara- gambar-gambar kami pada malam itu...

    Outing


     Outing

      Outing

     Outing

     Outing

     Outing

     Outing

     Outing

     Outing


  • PIC : Sebelum Final Exam

    PIC : Sebelum Final Exam

    UiTMCS


     UiTMCS

     UiTMCS

     UiTMCS

     UiTMCS

     UiTMCS

     UiTMCS

     UiTMCS

     UiTMCS

     UiTMCS
     UiTMCS


    Ini gambar-gambar kami sebelum peperiksaan akhir tahun bermula. Masih sempat bermain-main? Bukan.. Mengurangkan tekanan belajar. Hehe
  • Majlis Penyampaian Anugerah Naib Cancelor dan Anugerah Dekan

    Majlis Penyampaian Anugerah Naib Cancelor dan Anugerah Dekan

    Pagi tadi Aefa ada Majlis Penyampaian Anugerah Naib Cancelor dan Anugerah Dekan di Riverside (tak ingat nama baru hotel ni). Kami dikehendaki berkumpul di tempat letak bas UiTM sebelum pukul 7 pagi. Beberapa buah bas telah disediakan untuk membawa para pelajar ke hotel berkenaan.

    Anugerah Dekan
    Wif Aimi
  • Suka Duka Menepati Janji

    Suka Duka Menepati Janji

    Hari ini hari raya ke tujuh.hehe. Memandangkan Yan balik ke kampus pada hari raya ke lima, Aefa juga balik ke kampus pada hari yang sama. Kami balik awal kerana kami mempunyai perancangan untuk pergi ke jemputan rumah terbuka kawan-kawan kami.

    Semalam, Aefa dan Yan bangun seawal 8 pagi (awal??) kerana telah berjanji untuk mengambil kereta dari Abang Awang pada pukul 9 di belakang Kolej Mulu. Kira-kira pukul 8.30 pagi, kami berjalan pergi ke belakang Mulu untuk mengambil kereta.Tetapi, setelah sampai di sana, Abang Awang masih belum sampai..Maka, kami berdua pun pergi membeli belah di supermarket di belakang.

    Penantian memang menyeksakan. 3 jam kami menanti barulah abang kereta itu sampai. Sakit hati ni tau.. Abang tu kata kereta dia rosak. jadi kena atur dulu.Tapi takpe. Memandangkan Ama, Epy, Misah dah sampai kat lapangan terbang Kuching, maka kami pun tanpa sebarang pertanyaan kami menggunakan kereta itu. Perjalanan ke lapangan terbang tidak berasa. Keseronokan untuk berjumpa semula dengan rakan-rakan mengatasi segalanya. hehe.

  • Raya ke 4

    Raya ke 4

    Hari ni Aefa keluar bersama kawan-kawan sekelas. Dengan menggunakan 2 buah kereta kami menziarah rumah-rumah kenalan kami dan rumah-rumah lecturer. Gembira boleh keluar bersam-sama dengan mereka. Inilah kali pertama Aefa keluar pergi mengunjungi rumah-rumah pensyarah kami bersama dengan rakan-rakan sekelas. Rombongan kami ini disertai oleh Aefa, Gege, Ajoy, Norman, Shukor, Diana Anthony, dan Mary.

    Raya

     Raya

     Raya

     Raya

     Raya

     Raya

     Raya

     Raya

    Gambar-gambar di atas adalah gambar-gambar kami di rumah Madam Ratna. Beliau merupakan pensyarah kami yang mengajar subjek Selling. Rumah Madam Ratna merupakan rumah paling lama kami bertandang. Heheh. Kawan-kawan Aefa sempat berkaraoke di rumah Madam kami.

     Raya

     Raya

     Raya

     Raya

     Raya

    Gambar-gambar di atas pula koleksi gambar di rumah Mr. Abg Sulaiman. Beliau merupakan pensyarah kami yang mengajar subjek Operation Management. Secara jujurnya Aefa amat mengagumi hiasan rumah Mr. Abg. Cantik sangat.. Pandai isteri sir decorate.. Ala-ala Casa Impian gitu..huhu

    Kami habis bertandang ke rumah-rumah kenalan kira-kira pukul 11.30 malam. Memandangkan kami semula kelaparan, kami pergi mengisi perut di Benteng, Satok. Kira-kira pukul 1 pagi barulah kami berangkat balik ke rumah masing-masing.
  • Shopping Kek Lapis

    Shopping Kek Lapis

    Aefy


    Semalam kami berlima (Aefa, Aefy, Ama, Misah, Yan) pergi mencari kek lapis sarawak untuk di bawa balik ke kampung masing-masing. Kami pergi pada pukul 2 ptg walaupun mengikut perancangan awalnya kami kena bertolak pada pukul 1 petang. Tetapi apakan daya kami memang sukar difahami. Haha. Pada pukul 1 petang mereka masing-msing masih bersembang di bilik kami. Aefa pula berada di kampus sementara menunggu mengambil kereta dari Diana SV.


    Kek Lapis

    Sebelum memulakan perjalanan kami sempat mengabadikan kenangan dengan mengambil gambar menggunakan kamera telefon bimbit masing-masing. Gambar di atas adalah gambar Misah dan Aefa sebaik sahaja kami masuk ke dalam kereta.

    Kek Lapis

    Aefa dan teman sebiliknya, Ama. Gambar ini di ambil selepas kereta yang kami naiki meninggalkan UiTM.


    Kek Lapis

    Sebaik sahaja sampai di kampung Boyan, kami terus dapat menjumpai kedai kek Dayang Salhah

    Kek Lapis


    Selepas mencari tempat letak kereta yang lebih selamat (memandangkan banyak orang meletakkan kereta di bahu jalan sehingga menyukarkan kenderaan lain melalui kawasan tersebut), kami bersama-sama berjala pergi ke kedai kek Dayang Salhah

    Kek Lapis


    Inilah jalan masuk untuk pergi ke kedai kek Dayang Salhah yang terletak di kampung Boyan

    Kek Lapis


    Ketika mula-mula sampai di kedai kek tersebut, kami hanya berjalan-jalan di sekitar kedai tersebut untuk melihat kepelbagaian kek yang ada.

    Kek Lapis


    Aefy tengah sibuk membeli kek-kek yang akan dibawa balik.

    Kek Lapis


    Walaupun sibuk membantu Aefy memilih kek yang ada, kami sempat jugak mengabadikan kenangan di kedai kek tersebut.

    Kek Lapis


    Aefa sengaja mengganggu Aefy memilih kek memandangkan Aefa tiada kerja lain lagi yang boleh di buat.

    Kek Lapis


    Aefa dan Misah ketika berbaris untuk tolong Aefy membayar kek-kek yang di beli.

    Kek Lapis


    Ama dan Yan berdiri menanti suatu sudut.

    Kek Lapis


    Lihat la kek-kek yang Aefy beli.

    Kek Lapis
    Misah ketika beratur ketika hendak membayar kek-kek.

    Kek Lapis


    Kami bertiga masih menanti dan terus menanti mereka membayar kek.

    Kek Lapis


    Dalam perjalanan balik dari kedai kek Dayang Salhah, jalan raya di Kuching boleh di kira agak sesak. Hal ini disebabkan oleh kemalangan yang berlaku di bahu jalan antara 2 buah kereta.

    Kek Lapis


    Sekali lagi ketika berhenti di lampu isyarat. Alamak. Yan tengok tempat lain pulak.

    Kek Lapis


    Aefa kat Molly di Wisma Satok sementara menunggu waktu berbuka.

    Kek Lapis


    Lihat makanan-makanan yang kami ambil.huhu

    Kek Lapis


    Kami duduk di meja bunga Kemboja.

    Kek Lapis


    Sementara menanti Azan berkumandang.

    Kek Lapis


    Makanan yang Aefa ambil.

    Kek Lapis


    Macam biasa Aefa akan minta segelas ais untuk dicampurkan ke dalam air.

    Kek Lapis


    Dua jenis air yang Aefa ambil.

    Kek Lapis


    Selepas berbuka puasa, kami pergi ke Boulevard. Aefy ingin membeli sarung kusyen untuk di bawa balik ke Bintulu. Ama dan Misah pula sibuk mencari baju untuk hari raya yang bakal tiba.


    Kek Lapis


    Baju ini tiada kena mengena dengan aktiviti kami hari ini.hehe

    Kek Lapis


    Ketika menanti mereka yang lain habis membeli belah. Pada masa ini, kami berada di foodcourt di bawah.
    Aefa sangat gembira dapat berjalan-jalan bersama dengan mereka semua pada hari ini.
  • Tempah Kek Lapis di Sini

    Bagi yang meminati kek lapis Sarawak, anda boleh membuat tempahan di sini. Kek lapis ini di buat sendiri oleh keluarga saya. Maaf, saya tak reti buat kek lapis :D. Kualiti dijamin. InsyaAllah.

    Yahoo Messenger

    aefa_aerisya

    EMAIL

    aefa_aerisya@yahoo.com

    Line

    aefaaerisya

    Youtube

    aefaa3