Baik vs. Tak Baik


► Kita tulis benda2 baik.. Tak semestinya kita baik..
»» tapi sekurang kurangnya kita tak tulis sesuatu tak baik kan? ✔

► Kita cakap benda baik, tak semestinya kita baik..
»» tapi sekurang-kurangnya kita tak cakap perkara2 tak baik kan? ✔

► Kita buat baik, tak semestinya baik..
»» tapi sekurang-kurangnye kita tak buat benda yang tak baik kan? ✔

••► Kita bukanlah bagus sangat..
tapi InsyaAllah, tak salah kita menuju dan berusaha untuk menjadi baik..


**kopi pasta**




Salam Jumaat
앱아 앨잇야

Kindly Bookmark this Post using your favorite Bookmarking service:
Technorati Digg This Stumble Stumble Facebook Twitter

14 kritikan:

izan mama mia on November 1, 2013 at 9:40 AM said...

tulis benda baik...buat benda baik...komen yg baik baik....baik juga berbalik pada kita yang baik baik...

azman Arsad on November 1, 2013 at 10:24 AM said...

dalam kebaikan ada keburukan.. dan dalam keburukan juga ada kebaikan.. berserdahana itu lebih baik

Sally Samsaiman on November 1, 2013 at 10:31 AM said...

janji ada niat utk buat baik...tu pun dah membawa kita selangkah ke arah kebaikkan :)

Aefa Aerisya on November 1, 2013 at 11:39 AM said...

InsyaAllah.. tak rugi pape pun kalau kita buat baik ni :)

Aefa Aerisya on November 1, 2013 at 11:43 AM said...

betul.. bersederhana tu lebih baik :)

Aefa Aerisya on November 1, 2013 at 11:44 AM said...

aah betul tu sally.. niat tu boleh mendorong kita kearah kebaikkan..

BUNDA a.k.a KN on November 1, 2013 at 1:38 PM said...

buat baik berpada2 buat jahat jangan sekali...

Aefa Aerisya on November 1, 2013 at 7:35 PM said...

buat jahat jgn sesekali.. betul tu bunda :)

Azlan Strider on November 2, 2013 at 12:10 AM said...

berubah utk menjadi baik sebenarnya merupakan salah satu daripada kejayaan..hehe

Regards,
-Strider-

Aya Zuki on November 2, 2013 at 8:31 AM said...

betul tu aefa :)

Aefa Aerisya on November 2, 2013 at 9:54 AM said...

ye. betul tu. bukan setakat tu, usaha kita utk berubah tu pun dah kira satu kejayaan :)

Aefa Aerisya on November 2, 2013 at 9:55 AM said...

kan.. :) yg penting kita ada usaha utk ke arah kebaikan :)

Khir Khalid on November 5, 2013 at 9:30 PM said...

Betul tu.. setuju sgt. Kita berkongsi maklumat kebaikan bukan bermakna yg kita ni dah baik sgt, tp dgn cara itu kita dpt berusaha utk menjadi lebih baik kan.. nice entri :)

Aefa Aerisya on November 6, 2013 at 11:57 AM said...

:) semoga kita sama2 terus berusaha ke arah yg lebih baik.. :)

Followers

 
Blogged.my

Drop Ur Link Here :)




[Valid Atom 1.0]


Labels

Blog Review (1) Blogging (16) Contest (1) Doa (1) Giveaway (15) Just For Laugh (2) Kesihatan (3) Korean (14) Must Eat (4) Must Visit (4) MyLife (84) Perkongsian (14) Program (5) Puisi (1) Running Man (4) Segmen (10) Semasa (3) Tips (2) Tutorial (4) Wordless (12)

| Memory Lane © 20012. All Rights Reserved |Template Style by My Blogger Tricks | Design by Durai sankar | Back To Top |

Blogger Gadgets