• Baik vs. Tak Baik

    ► Kita tulis benda2 baik.. Tak semestinya kita baik..
    »» tapi sekurang kurangnya kita tak tulis sesuatu tak baik kan? ✔

    ► Kita cakap benda baik, tak semestinya kita baik..
    »» tapi sekurang-kurangnya kita tak cakap perkara2 tak baik kan? ✔

    ► Kita buat baik, tak semestinya baik..
    »» tapi sekurang-kurangnye kita tak buat benda yang tak baik kan? ✔

    ••► Kita bukanlah bagus sangat..
    tapi InsyaAllah, tak salah kita menuju dan berusaha untuk menjadi baik..


    **kopi pasta**




    Salam Jumaat
    앱아 앨잇야
  • 14 kritikan:

    izan mama mia said...

    tulis benda baik...buat benda baik...komen yg baik baik....baik juga berbalik pada kita yang baik baik...

    azman Arsad said...

    dalam kebaikan ada keburukan.. dan dalam keburukan juga ada kebaikan.. berserdahana itu lebih baik

    Sally Samsaiman said...

    janji ada niat utk buat baik...tu pun dah membawa kita selangkah ke arah kebaikkan :)

    Aefa Aerisya said...

    InsyaAllah.. tak rugi pape pun kalau kita buat baik ni :)

    Aefa Aerisya said...

    betul.. bersederhana tu lebih baik :)

    Aefa Aerisya said...

    aah betul tu sally.. niat tu boleh mendorong kita kearah kebaikkan..

    BUNDA a.k.a KN said...

    buat baik berpada2 buat jahat jangan sekali...

    Aefa Aerisya said...

    buat jahat jgn sesekali.. betul tu bunda :)

    Azlan Strider said...

    berubah utk menjadi baik sebenarnya merupakan salah satu daripada kejayaan..hehe

    Regards,
    -Strider-

    Aya Zuki said...

    betul tu aefa :)

    Aefa Aerisya said...

    ye. betul tu. bukan setakat tu, usaha kita utk berubah tu pun dah kira satu kejayaan :)

    Aefa Aerisya said...

    kan.. :) yg penting kita ada usaha utk ke arah kebaikan :)

    Khir Khalid said...

    Betul tu.. setuju sgt. Kita berkongsi maklumat kebaikan bukan bermakna yg kita ni dah baik sgt, tp dgn cara itu kita dpt berusaha utk menjadi lebih baik kan.. nice entri :)

    Aefa Aerisya said...

    :) semoga kita sama2 terus berusaha ke arah yg lebih baik.. :)

    Tempah Kek Lapis di Sini

    Bagi yang meminati kek lapis Sarawak, anda boleh membuat tempahan di sini. Kek lapis ini di buat sendiri oleh keluarga saya. Maaf, saya tak reti buat kek lapis :D. Kualiti dijamin. InsyaAllah.

    Yahoo Messenger

    aefa_aerisya

    EMAIL

    aefa_aerisya@yahoo.com

    Line

    aefaaerisya

    Youtube

    aefaa3