• Sakit Penghapus Dosa

    Sakit Penghapus Dosa
    Sakit Penghapus Dosa
     
    "Tidak ada kesusahan (atau bala bencana) yang menimpa (seseorang) melainkan dengan izin Allah; dan sesiapa yang beriman kepada Allah, Allah akan memimpin hatinya (untuk menerima apa yang telah berlaku itu dengan tenang dan sabar); dan (ingatlah), Allah Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu".
    (At-Tagaabun : 11)

    "Tidaklah seorang muslim tertimpa suatu penyakit dan sejenisnya melainkan Allah akan menggugurkan bersamanya dosa-dosanya seperti pohon yang menggugurkan daun-daunnya."
    (Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

    "Jangan pandang sakit itu sebagai penderaan dan jangan pula mudah berburuk sangka kepada Allah. Bahkan sebaiknya kesakitan atau musibah itu dipandang sebagai nikmat untuk Allah membersihkan diri kita daripada segala dosa dan noda."
    (Ustaz Zaharuddin Abdul Rahman, Penceramah Bebas)


    Same2 baca kat cni >> Sumber


    Sakit
    Sakit
  • 20 kritikan:

    Akeyla Azmi said...

    betul :))))))

    Bila buat dosa mesti dekat situ jugak lah yang sakit heheheheh.
    Mcm adik qila minggu lepas, chatting je tahu. Padanmuka patah tangan muhahahaha heheheh

    fatin wawa said...

    sakit tu memang dugaan kan.. tapi InsyaAllah.. ada hikmahnya.. :)

    Huny eda said...

    right...sakit hanya lah penghapus dosa2 kecil

    eelobor said...

    betul tuh....kena redha lah dengan ujian di beri. mungkin juga sebagai kifarah atas dosa2 yang lalu

    Kisah Si Dairy said...

    betul tu dik..salam jumaat

    Fatanah Khirizan said...

    salam jumaat,kak aefa :)
    betul betul,sakit tu penghapus dosa :)

    izan mama mia said...

    mg sakit mberi keinsafan..menambah pahala dan bersemanagt beribadat kepadanya

    Razi ten said...

    Agree, if the life is free of Problem, paradise will lost it value ^^

    NUR ANNISA said...

    sokong!
    sakit dekatkan diri kita dengan Allah:)

    Niesa said...

    salam jumaat aefa!

    ct aman said...

    jgn da skit baru igt Allah....tp kite ni mnusia...sllu sgt alpa...da skit brua sdar....

    Paperbag Head said...

    Jarang sakit... =__=''

    Azlan Strider said...

    terima kasih atas perkongsian ini...datang klik nuffy..

    Regards,
    -Strider-

    Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

    salam jumaat adik.. betul tu.. sakit sebagai penghapus dosa kita.. yang penting bersabar menghadapinya..

    nanakimie said...

    betul tu dear...betapa Allah sayang akan kita:)

    Pha Is said...

    sakit kafarah dosa..:)

    Nur Shafiq said...

    woo..persaingan kuat nih :)

    Khir Khalid said...

    Sakit & musibah menandakan Allah sayang kpd kita.. subhanallah..

    Aefa Aerisya said...

    kawan-kawan peringatan untuk kita semua.. supaya tidak mengeluh bila ditimpa sebarang penyakit.. :)

    Affy Afiqah said...

    sakit itu kafarah dosa-dosa lampau, jadi jangan mengeluh, minta kekuatan daripada Allah swt :)

    Tempah Kek Lapis di Sini

    Bagi yang meminati kek lapis Sarawak, anda boleh membuat tempahan di sini. Kek lapis ini di buat sendiri oleh keluarga saya. Maaf, saya tak reti buat kek lapis :D. Kualiti dijamin. InsyaAllah.

    Yahoo Messenger

    aefa_aerisya

    EMAIL

    aefa_aerisya@yahoo.com

    Line

    aefaaerisya

    Youtube

    aefaa3