Sakit Penghapus Dosa


Sakit Penghapus Dosa
Sakit Penghapus Dosa
 
"Tidak ada kesusahan (atau bala bencana) yang menimpa (seseorang) melainkan dengan izin Allah; dan sesiapa yang beriman kepada Allah, Allah akan memimpin hatinya (untuk menerima apa yang telah berlaku itu dengan tenang dan sabar); dan (ingatlah), Allah Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu".
(At-Tagaabun : 11)

"Tidaklah seorang muslim tertimpa suatu penyakit dan sejenisnya melainkan Allah akan menggugurkan bersamanya dosa-dosanya seperti pohon yang menggugurkan daun-daunnya."
(Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

"Jangan pandang sakit itu sebagai penderaan dan jangan pula mudah berburuk sangka kepada Allah. Bahkan sebaiknya kesakitan atau musibah itu dipandang sebagai nikmat untuk Allah membersihkan diri kita daripada segala dosa dan noda."
(Ustaz Zaharuddin Abdul Rahman, Penceramah Bebas)


Same2 baca kat cni >> Sumber


Sakit
Sakit

Kindly Bookmark this Post using your favorite Bookmarking service:
Technorati Digg This Stumble Stumble Facebook Twitter

20 kritikan:

Akeyla Azmi on November 29, 2013 at 1:15 AM said...

betul :))))))

Bila buat dosa mesti dekat situ jugak lah yang sakit heheheheh.
Mcm adik qila minggu lepas, chatting je tahu. Padanmuka patah tangan muhahahaha heheheh

fatin wawa on November 29, 2013 at 1:22 AM said...

sakit tu memang dugaan kan.. tapi InsyaAllah.. ada hikmahnya.. :)

Huny eda on November 29, 2013 at 1:31 AM said...

right...sakit hanya lah penghapus dosa2 kecil

eelobor on November 29, 2013 at 6:44 AM said...

betul tuh....kena redha lah dengan ujian di beri. mungkin juga sebagai kifarah atas dosa2 yang lalu

Kisah Si Dairy on November 29, 2013 at 7:56 AM said...

betul tu dik..salam jumaat

Fatanah Khirizan on November 29, 2013 at 8:01 AM said...

salam jumaat,kak aefa :)
betul betul,sakit tu penghapus dosa :)

izan mama mia on November 29, 2013 at 8:48 AM said...

mg sakit mberi keinsafan..menambah pahala dan bersemanagt beribadat kepadanya

Razi ten on November 29, 2013 at 8:59 AM said...

Agree, if the life is free of Problem, paradise will lost it value ^^

NUR ANNISA on November 29, 2013 at 9:07 AM said...

sokong!
sakit dekatkan diri kita dengan Allah:)

Niesa on November 29, 2013 at 10:59 AM said...

salam jumaat aefa!

ct aman on November 29, 2013 at 11:01 AM said...

jgn da skit baru igt Allah....tp kite ni mnusia...sllu sgt alpa...da skit brua sdar....

Paperbag Head on November 29, 2013 at 11:32 AM said...

Jarang sakit... =__=''

Azlan Strider on November 29, 2013 at 11:36 AM said...

terima kasih atas perkongsian ini...datang klik nuffy..

Regards,
-Strider-

Mizz Aiza (Dunia Kecil) on November 29, 2013 at 1:09 PM said...

salam jumaat adik.. betul tu.. sakit sebagai penghapus dosa kita.. yang penting bersabar menghadapinya..

nanakimie on November 29, 2013 at 4:12 PM said...

betul tu dear...betapa Allah sayang akan kita:)

Pha Is on November 29, 2013 at 10:45 PM said...

sakit kafarah dosa..:)

Nur Shafiq on November 29, 2013 at 11:41 PM said...

woo..persaingan kuat nih :)

Khir Khalid on November 30, 2013 at 12:08 AM said...

Sakit & musibah menandakan Allah sayang kpd kita.. subhanallah..

Aefa Aerisya on November 30, 2013 at 2:19 AM said...

kawan-kawan peringatan untuk kita semua.. supaya tidak mengeluh bila ditimpa sebarang penyakit.. :)

Affy Afiqah on November 30, 2013 at 6:26 AM said...

sakit itu kafarah dosa-dosa lampau, jadi jangan mengeluh, minta kekuatan daripada Allah swt :)

Followers

 
Blogged.my

Drop Ur Link Here :)




[Valid Atom 1.0]


Labels

Blog Review (1) Blogging (16) Contest (1) Doa (1) Giveaway (15) Just For Laugh (2) Kesihatan (3) Korean (14) Must Eat (4) Must Visit (4) MyLife (84) Perkongsian (14) Program (5) Puisi (1) Running Man (4) Segmen (10) Semasa (3) Tips (2) Tutorial (4) Wordless (12)

| Memory Lane © 20012. All Rights Reserved |Template Style by My Blogger Tricks | Design by Durai sankar | Back To Top |

Blogger Gadgets