Baik vs. Tak Baik

► Kita tulis benda2 baik.. Tak semestinya kita baik..
»» tapi sekurang kurangnya kita tak tulis sesuatu tak baik kan? ✔

► Kita cakap benda baik, tak semestinya kita baik..
»» tapi sekurang-kurangnya kita tak cakap perkara2 tak baik kan? ✔

► Kita buat baik, tak semestinya baik..
»» tapi sekurang-kurangnye kita tak buat benda yang tak baik kan? ✔

••► Kita bukanlah bagus sangat..
tapi InsyaAllah, tak salah kita menuju dan berusaha untuk menjadi baik..


**kopi pasta**




Salam Jumaat
앱아 앨잇야
Previous
Next Post »

14 kritikan

Click here for kritikan
November 1, 2013 at 9:40 AM ×

tulis benda baik...buat benda baik...komen yg baik baik....baik juga berbalik pada kita yang baik baik...

Reply
avatar
azman Arsad
admin
November 1, 2013 at 10:24 AM ×

dalam kebaikan ada keburukan.. dan dalam keburukan juga ada kebaikan.. berserdahana itu lebih baik

Reply
avatar
November 1, 2013 at 10:31 AM ×

janji ada niat utk buat baik...tu pun dah membawa kita selangkah ke arah kebaikkan :)

Reply
avatar
Aefa Aerisya
admin
November 1, 2013 at 11:39 AM ×

InsyaAllah.. tak rugi pape pun kalau kita buat baik ni :)

Reply
avatar
Aefa Aerisya
admin
November 1, 2013 at 11:43 AM ×

betul.. bersederhana tu lebih baik :)

Reply
avatar
Aefa Aerisya
admin
November 1, 2013 at 11:44 AM ×

aah betul tu sally.. niat tu boleh mendorong kita kearah kebaikkan..

Reply
avatar
November 1, 2013 at 1:38 PM ×

buat baik berpada2 buat jahat jangan sekali...

Reply
avatar
Aefa Aerisya
admin
November 1, 2013 at 7:35 PM ×

buat jahat jgn sesekali.. betul tu bunda :)

Reply
avatar
November 2, 2013 at 12:10 AM ×

berubah utk menjadi baik sebenarnya merupakan salah satu daripada kejayaan..hehe

Regards,
-Strider-

Reply
avatar
Aefa Aerisya
admin
November 2, 2013 at 9:54 AM ×

ye. betul tu. bukan setakat tu, usaha kita utk berubah tu pun dah kira satu kejayaan :)

Reply
avatar
Aefa Aerisya
admin
November 2, 2013 at 9:55 AM ×

kan.. :) yg penting kita ada usaha utk ke arah kebaikan :)

Reply
avatar
Khir Khalid
admin
November 5, 2013 at 9:30 PM ×

Betul tu.. setuju sgt. Kita berkongsi maklumat kebaikan bukan bermakna yg kita ni dah baik sgt, tp dgn cara itu kita dpt berusaha utk menjadi lebih baik kan.. nice entri :)

Reply
avatar
Aefa Aerisya
admin
November 6, 2013 at 11:57 AM ×

:) semoga kita sama2 terus berusaha ke arah yg lebih baik.. :)

Reply
avatar