Sakit Penghapus Dosa

Sakit Penghapus Dosa
Sakit Penghapus Dosa
 
"Tidak ada kesusahan (atau bala bencana) yang menimpa (seseorang) melainkan dengan izin Allah; dan sesiapa yang beriman kepada Allah, Allah akan memimpin hatinya (untuk menerima apa yang telah berlaku itu dengan tenang dan sabar); dan (ingatlah), Allah Maha Mengetahui akan tiap-tiap sesuatu".
(At-Tagaabun : 11)

"Tidaklah seorang muslim tertimpa suatu penyakit dan sejenisnya melainkan Allah akan menggugurkan bersamanya dosa-dosanya seperti pohon yang menggugurkan daun-daunnya."
(Hadis riwayat Bukhari dan Muslim)

"Jangan pandang sakit itu sebagai penderaan dan jangan pula mudah berburuk sangka kepada Allah. Bahkan sebaiknya kesakitan atau musibah itu dipandang sebagai nikmat untuk Allah membersihkan diri kita daripada segala dosa dan noda."
(Ustaz Zaharuddin Abdul Rahman, Penceramah Bebas)


Same2 baca kat cni >> Sumber


Sakit
Sakit
Previous
Next Post »

20 kritikan

Click here for kritikan
Akeyla Azmi
admin
November 29, 2013 at 1:15 AM ×

betul :))))))

Bila buat dosa mesti dekat situ jugak lah yang sakit heheheheh.
Mcm adik qila minggu lepas, chatting je tahu. Padanmuka patah tangan muhahahaha heheheh

Reply
avatar
fatin wawa
admin
November 29, 2013 at 1:22 AM ×

sakit tu memang dugaan kan.. tapi InsyaAllah.. ada hikmahnya.. :)

Reply
avatar
Huny eda
admin
November 29, 2013 at 1:31 AM ×

right...sakit hanya lah penghapus dosa2 kecil

Reply
avatar
eelobor
admin
November 29, 2013 at 6:44 AM ×

betul tuh....kena redha lah dengan ujian di beri. mungkin juga sebagai kifarah atas dosa2 yang lalu

Reply
avatar
November 29, 2013 at 7:56 AM ×

betul tu dik..salam jumaat

Reply
avatar
November 29, 2013 at 8:01 AM ×

salam jumaat,kak aefa :)
betul betul,sakit tu penghapus dosa :)

Reply
avatar
November 29, 2013 at 8:48 AM ×

mg sakit mberi keinsafan..menambah pahala dan bersemanagt beribadat kepadanya

Reply
avatar
Razi ten
admin
November 29, 2013 at 8:59 AM ×

Agree, if the life is free of Problem, paradise will lost it value ^^

Reply
avatar
NUR ANNISA
admin
November 29, 2013 at 9:07 AM ×

sokong!
sakit dekatkan diri kita dengan Allah:)

Reply
avatar
ct aman
admin
November 29, 2013 at 11:01 AM ×

jgn da skit baru igt Allah....tp kite ni mnusia...sllu sgt alpa...da skit brua sdar....

Reply
avatar
November 29, 2013 at 11:36 AM ×

terima kasih atas perkongsian ini...datang klik nuffy..

Regards,
-Strider-

Reply
avatar
November 29, 2013 at 1:09 PM ×

salam jumaat adik.. betul tu.. sakit sebagai penghapus dosa kita.. yang penting bersabar menghadapinya..

Reply
avatar
nanakimie
admin
November 29, 2013 at 4:12 PM ×

betul tu dear...betapa Allah sayang akan kita:)

Reply
avatar
Pha Is
admin
November 29, 2013 at 10:45 PM ×

sakit kafarah dosa..:)

Reply
avatar
Nur Shafiq
admin
November 29, 2013 at 11:41 PM ×

woo..persaingan kuat nih :)

Reply
avatar
Khir Khalid
admin
November 30, 2013 at 12:08 AM ×

Sakit & musibah menandakan Allah sayang kpd kita.. subhanallah..

Reply
avatar
Aefa Aerisya
admin
November 30, 2013 at 2:19 AM ×

kawan-kawan peringatan untuk kita semua.. supaya tidak mengeluh bila ditimpa sebarang penyakit.. :)

Reply
avatar
Affy Afiqah
admin
November 30, 2013 at 6:26 AM ×

sakit itu kafarah dosa-dosa lampau, jadi jangan mengeluh, minta kekuatan daripada Allah swt :)

Reply
avatar